Hoe je nieuw moet denken
KJB-netwerkbijeenkomst 14 november 2011
'We leven in een nieuwe tijd, met nieuwe ontwikkelingen.' Hoewel deze woorden van KJB-bestuurslid Jan-Jaap Bats
nauwelijks uniek of verrassend mogen worden genoemd, raakten ze de kern
van deze KJB-ledenavond. 'Stilstand is achteruitgang' is immers een
andere eeuwige wijsheid, en alle aanwezigen - waaronder opnieuw een
verheugend aantal nieuwe gezichten - vroegen zich af hoe ze hun business
model tegen het licht van de huidige, roerige tijd moeten houden. Marc
Leeuw had een antwoord.
De korte, heldere pitch van De Tassenkoning sloot prima aan bij het thema van deze avond. Erwin Nijhuis (foto rechtsboven) vertelde hoe de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van internet hem op nieuwe gedachten brachten over het aangaan en onderhouden van klantrelaties. En hoe hij vervolgens kwam bij het idee om allerhande bedrukte tassen via een interactieve website aan te bieden. 'Weg met leurende verkopers die kostbare tijd vragen van ondernemers. Geen gezeur of lange vergaderingen, want daar houdt De Tassenkoning niet van.'
Dit verhaal vertelt niet of Zijne Koninklijke Hoogheid het Canvas-model gebruikte voor zijn nieuwe onderneming. Het was hoe dan ook wijs geweest. Want Marc Leeuw van het Enschedese adviesbureau 12Beaufort maakte aan de hand van aansprekende voorbeelden duidelijk hoe krachtig de negen bouwstenen van dit model zijn. 'Waarbij het uiteindelijk niet uitmaakt hoe goed het is, maar hoe werkzaam en hanteerbaar bij de (her)inrichting van je business model.' Lekker gemaakt door de welhaast onvoorstelbare successen van Xerox, Bol.com en Google, gingen de aanwezigen in kleine groepjes met met hun eigen bedrijfsmodellen aan de slag. Menno Both had de eer zijn model voor de groep te mogen presenteren en ontving volop tips om het nog beter in te vullen. En zo was er opnieuw voldoende stof tot napraten tijdens de afsluitende netwerkborrel. Dat zal de volgende keer vast niet anders zijn. Kom je ook? Je bent van harte welkom!
(tekst: Remko Meddeler)
De link naar de website van het KJB: KJB avond 14 november jl.
De korte, heldere pitch van De Tassenkoning sloot prima aan bij het thema van deze avond. Erwin Nijhuis (foto rechtsboven) vertelde hoe de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van internet hem op nieuwe gedachten brachten over het aangaan en onderhouden van klantrelaties. En hoe hij vervolgens kwam bij het idee om allerhande bedrukte tassen via een interactieve website aan te bieden. 'Weg met leurende verkopers die kostbare tijd vragen van ondernemers. Geen gezeur of lange vergaderingen, want daar houdt De Tassenkoning niet van.'
Dit verhaal vertelt niet of Zijne Koninklijke Hoogheid het Canvas-model gebruikte voor zijn nieuwe onderneming. Het was hoe dan ook wijs geweest. Want Marc Leeuw van het Enschedese adviesbureau 12Beaufort maakte aan de hand van aansprekende voorbeelden duidelijk hoe krachtig de negen bouwstenen van dit model zijn. 'Waarbij het uiteindelijk niet uitmaakt hoe goed het is, maar hoe werkzaam en hanteerbaar bij de (her)inrichting van je business model.' Lekker gemaakt door de welhaast onvoorstelbare successen van Xerox, Bol.com en Google, gingen de aanwezigen in kleine groepjes met met hun eigen bedrijfsmodellen aan de slag. Menno Both had de eer zijn model voor de groep te mogen presenteren en ontving volop tips om het nog beter in te vullen. En zo was er opnieuw voldoende stof tot napraten tijdens de afsluitende netwerkborrel. Dat zal de volgende keer vast niet anders zijn. Kom je ook? Je bent van harte welkom!
(tekst: Remko Meddeler)
De link naar de website van het KJB: KJB avond 14 november jl.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten